Mindfulness volgens een 10 jarige:

"geheugen oefening"

Ouders

Een wereld vol prikkels

Kinderen en volwassen krijgen vandaag de dag veel prikkels te verwerken. Om jezelf goed staande te kunnen houden in deze tijd is het prettig als je in staat bent te ontspannen en vaardigheden kent om ‘’een hoofd vol gedachten’’ tot rust te kunnen brengen. Ook is het prettig om te weten hoe je met allerlei emoties, zowel fijne en lastige om kunt gaan zonder er helemaal door meegesleept te worden of zonder ze te negeren. De automatische reactie op stress neemt af en (zelf)vertrouwen en levensvreugde nemen toe.

ouder-1

Nu is ok.

De aandachttraining  “Aandacht werkt” is mindfulness voor kinderen. Kindermindfulness is bewust aanwezig zijn in het nu. In de 8-weekse training leren kinderen nieuwsgierig te zijn naar zichzelf en anderen. Mindfulness is de zon ervaren op je huid. Zoute druppels voelen biggelen langs je wang. De irritatie voelen in je lijf. De vrolijkheid en verdriet ervaren op het moment dat ze er zijn. Zonder er meteen iets mee te doen of te zeggen wat je ervan vindt. Kindermindfulness is vriendelijk aanwezig zijn bij wat er nu is. Elk moment.

 

ouders-2

Jong geleerd is oud gedaan

Door kinderen al op jonge leeftijd te begeleiden in deze kindermindfulness methode leren ze zich beter concentreren. Ook om hun hoofd vol piekergedachten tot rust te brengen en op een andere manier met stemmingen en impulsen om te gaan. Het leert ze ook weerbaarder te worden en op een vriendelijke manier open te staan voor zichzelf èn anderen. Dit geeft rust en zelfvertrouwen.

De training is geschikt voor piekerkinderen, energieke kinderen en stille kinderen en voor alle andere kinderen.

Meer weten?

Ik ben graag bereid om vrijblijvend informatie over de training te geven in een gesprek of presentatie.